• +381 (0)11 3463 072
  • +381 (0)60 3463 072
  • Tema Sirmijum
    Tema Sirmijum

Tema Sirmijum

’’Većina istorijskih romana ostavi utisak na čitaoce tek kad sklope poslednju stranicu, a neki ne dozvoljavaju predah od prvog lista, držeći pažnju i rastući iz poglavlja u poglavlje, ne samo svojom dinamičnom radnjom već i bezbrojnim zanimljivim otkrićima iza kojih stoje godine i godine istraživanja, proučavanja i sakupljanja obimne istorijske građe. U stvaranje dela koja obrađuju širinu i obimnost starog Rima upuštaju se samo istinski zaljubljenici i vrsni poznavaoci ove teme, pisci koji ne štede svoje vreme i ljubav na proučavanje beskrajnih detalja i pojedinosti, pa želeći da sa čitaocima podele svoju strast, povezuju labave delove rasparčane istorije sa romansiranim biografijama stvarnih i izmaštanih likova, odolevajući teškoćama da sve upakuju u jednu knjigu.

Takav biser književnosti publici koja već poznaje njegov rad doneo je Slobodan Ružić svojim novim romanom Tema Sirmijum, obuhvativši zlatne godine prestonice Panonije Sekunde u svoj svojoj raskoši, previranjima i bespoštednoj borbi za vlast, veru, pa i sam život. Radnja romana započinje u 4. veku u „gradu careva i mučenika“, jedne mračne noći kada se družini lupeža priključuje stranac u crnom plaštu nudeći im posao koji ne mogu da odbiju. Njegovo izvršenje će potresti iz temelja već ustalasanu atmosferu sirmijumskih velikaša i vladara raspolućenih između očuvanja carstva od napada varvarskih gotskih plemena i zavera u sopstvenim redovima, nemira hrišćanskog trvenja i poslednjih paganskih trzaja i naslutiti početak propadanja grada raskošne lepote podno Alma Monsa, na oštrom zavoju velike plovne Save.

Delo Slobodana Ružića ima nekoliko veoma vrednih karakteristika. Jedna od njih su likovi, koliko istorijski, toliko i fiktivni, vešto uklopljeni u stvarne događaje, utkani u živote careva i carica, hrišćanskih episkopa i vojskovođa, tako upečatljivo da se ne zna gde počinje mašta a gde se završava istorija. Bogato iznijansirani, u savršenoj su ravnoteži, deleći bogatu paletu emocija koja ih čini ljudima od krvi i mesa koji samo što ne siđu sa stranica romana razmahnuti u svojoj životnosti…’’

Br.strana: 327

God.izdanja: 2021.

Izdavač: Nova poetika