• +381 (0)11 3463 072
  • +381 (0)60 3463 072
  • Bornholm, Bornholm
    Bornholm, Bornholm

Bornholm, Bornholm

Pitoreskni danski otočić Bornholm u Baltičkom moru bio je od presudne važnosti u životima dvojice protagonista istoimenog romana Huberta Klimka-Dobrzanieckog. Nijemcu Horstu Bartliku, ni po čemu posebnome profesoru biologije i zaljubljeniku u leptire, bilo je to mjesto gdje se u vrijeme Drugog svjetskog rata stacionirao sa svojom vojnom postrojbom, a neimenovanom mladom Dancu otok Bornholm rodno je mjesto te detalje o njegovu životu doznajemo iz ispovijedi majci. Sve što joj se nikada nije usudio reći, sada napokon izgovara dok ona leži u komi u bolesničkoj postelji. Što povezuje dvojicu muškaraca, premda se ne čini tako, mnogo toga. Za početak, povezuje ih sudbina ljudi koji nisu imali sreće u životu, kojima je povijest potpomognuta pokvarenim i zlim ljudima podmetnula nogu, pa se cijeli daljnji tijek njihova života sveo na padanje, bezuspješno ustajanje i novo posrtanje. Žene u njihovom životu imaju veliku ulogu, na ovaj ili onaj način – Nijemcem upravlja frigidna žena, pa tek na Bornholmu vraća izgubljeno samopouzdanje i muškost, a Danac se cijeli život pokušava riješiti utjecaja posesivne majke i izgraditi skladnu obitelj, no i u tome podbacuje.

Nesretne sudbine i tmurnu atmosferu romana autor vješto nadilazi toplim, blagim humorom i ironiziranjem. Ovo je vrlo dojmljiv roman kojemu ne manjka napetosti, koja u kombinatorici s erotskim i dubokim emocionalnim registrima pridonosi zanimljivosti djela koje je jednostavno nemoguće pustiti iz ruku.

Šifra: 168970
    3.302 rsd

Br.strana: 290