• Komunizam i država
    Komunizam i država

Komunizam i država

Laslo Sekelj

Komunizam i država Laslo Sekelj
    Prosveta Beograd 1988 , kritika Marksa, socijaldemokratije i boljševizma, mek povez,latinica,365 strana
    Iz socijalističke kritike boljševičke teorije i prvih godina sovjetske vlasti u Rusiji izdvaja se jedna grupa autora i orijentacija koja sa različitim varijantama socijaldemokracije dijeli kritiku diktature proletarijata u boljševičkoj varijanti i (2) pretenzije boljševika na univerzalno važenje njihovog modela socijalizma i socijalističke partije. S druge strane, ova heterogena grupa orijentacija ne deli sa socijaldemokratima negativno mišljenje o mogućnosti realizacije socijalizma u Rusiji uslijed ekonomskog faktora i odbacivanje mogućnosti realizacije komunizma u Zapadnoj i Srednjoj Evropi. Isto tako, između tih različitih varijanti komunističke kritike boljševizma i socijaldemokratske kritike postoje suštinske razlike u shvaćanju države, karakteru i sredstvima socijalističke transformacije postojećeg društva i ulozi samoupravljanja. U stvari, u pogledu shvatanja uloge države i samoupravljanja ove varijante komunizma se podjednako razlikuju od socijaldemokratije kao i od većinske struje boljševizma. Međutim, uprkos svim razlikama unutar komunističkih kritika boljševizma koje će biti predstavljene u ovoj antologiji: levi i radikalni komunisti, kao i druge opozicione grupacije unutar novoformiranih komunističkih partija, predstavnici komunizma saveta, anarhosindikalizma i anarhokomunizma - postoji za sve njih jedan zajednički nazivnik: vera i zalaganje za komunizam uz istovremeno duboko razočaranje u praksu boljševizma. Mek povez, format 12 x 20 cm , latinica, 362 strane

900 rsd

Lokacija prodavca: Novi Beograd
    Način slanja: